STCC TCR Scandinavia på Ljungbyheds Motorbana. Foto: Anders Helgesson.

Nu släpps biljetterna till STCC-premiären Campus Ljungbyhed Airport Race

I dag släpps biljetterna till årets STCC-premiär den 3-4 juni som via ett nytt titelsamarbete med Ljungbyhed Park AB går under namnet Campus Ljungbyhed Airport Race.

– Vi är väldigt glada över att ha ett starkt evenemang som STCC till Campus Ljungbyhed Park över en längre tid, och att vi tillsammans tryggat detta, säger Gustav Eriksson, förvaltningschef Ljungbyhed Park AB.

– STCC arbetar starkt med hållbar fordonsindustri och vi vill vara en del av detta arbete framöver på vår gemensamma hemmaplan i Ljungbyhed.

Förutom STCC kommer även Pro Superbike, Radical, Ginetta och Legends att tävla under premiärhelgen i Ljungbyhed, där exempelvis Legends kommer med ett enormt startfält på över 80 bilar.

– Vi vill rikta ett stort tack vår fastighetsägare Ljungbyhed Park AB som vi skapat ett gediget och långsiktigt samarbetsupplägg med, säger Micke Bern, vd för STCC.

– Biljettsläppet för premiären är ett härligt vårtecken och vi har ett gediget paket redo för såväl publik på plats som via STCC+. Vi kommer dessutom att avslöja fler spännande nyheter under våren vad gäller underhållning, gäster och uppträdanden på plats.

Publik som köper sina biljetter idag och fram till en vecka innan premiären kan ta del av ”Early Bird”-erbjudandet med ett lägre pris. För den som vill unna sig något extra finns även VIP-paket tillgängliga.

Läs mer om erbjudandet och boka dina biljetter här.

STCC äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Mästerskapet bildades 1996 och har sitt säte på Ljungbyheds Motorbana i Skåne. STCC driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter. I STCC:s evenemang avgörs, i samarbete med Svenska Bilsportförbundet, de svenska mästerskapen i klassen STCC.

Hemsida STCC: www.stcc.se