STCC-simulatorer. Foto: Oscar Malmlund

Kör nya elektriska STCC digitalt på Bilsport Performance & Custom Motor Show

STCC, som blir världens första elektriska nationella mästerskap 2023, kommer till Bilsport Performance & Custom Motor Show på Elmia i påsk.

– Bilsport Performance & Custom Motor Show är legendarisk mässa där vi ser fram emot att visa det nya elektriska STCC för alla fantastiska besökare och dessutom bjuda på en digital förhandsvisning av Head 2 Head-tävlingen i Helsingborg, säger Micke Bern, vd för STCC.

På mässan, som lockar närmare 80 000 besökare, kommer STCC att ställa ut en elektrisk tävlingsbil och simulatorer med tävling där de snabbaste förarna kan vinna spännande priser.

I simulatorerna kan besökare köra de elektriska STCC-bilarna på den nya Head 2 Head-banan i Helsingborg, med coaching från STCC-förare som kommer att vara på plats under mässan.

Bilsport Performance & Custom Motor Show – som hålls för 51:a gången i år – startar 10:00 på långfredagen och körs under hela påsken, mer information här!

Om STCC

STCC bildades 1996 och har sitt säte på Ljungbyheds Motorbana i Skåne. STCC driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter. Tävlingarna är korta och explosiva där förarna tävlar med modifierade standardbilar. Från mästerskapet har talanger som Jan “Flash” Nilsson, Mattias Ekström, Johan Kristoffersson, Thed Björk, Mikaela Åhlin-Kottulinsky, med flera, kommit fram. I STCC:s evenemang avgörs, i samarbete med Svenska Bilsportförbundet, de svenska mästerskapen i banracing.

Johan Meissner
Pressansvarig - STCC AB