Martin Key i nytt samarbete med STCC.

Martin Key skapar skräddarsydd Winners Jacket till STCC

Martin Key kommer att ta fram en skräddarsydd ”Winners Jacket” till ett värde av cirka 100.000 kronor som ges till mästaren av STCC TCR Scandinavia 2022.

– Vi är glada över att starta ett nytt och spännande samarbete med STCC som kommer att resultera i ett unikt pris till Skandinaviens absolut snabbaste förare, säger Martin Key.

Winners Jacket kommer att skräddarsys av Martin Keys skickliga läderhantverkare i företagets fabrik i Malung, ett svenskt varumärke som levererar unika skinnjackor till kunder över hela världen.

– Vi håller just nu på att designa jackan där mästaren kommer att få sitt namn broderat ihop med coola designfeatures från säsongen 2022, säger Martin Key.

– Detta ger oss ett unikt sätt att exponera våra exklusiva produkter i helrätt miljö tillsammans med STCC. Vi ser fram emot ett givande samarbete och en mycket spännande säsong!

STCC TCR Scandinavia startar 3-4 juni på Ljungbyheds Motorbana i Skåne, läs mer här, och för att utforska Martin Keys utbud, klicka här.

STCC äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Mästerskapet bildades 1996 och har sitt säte på Ljungbyheds Motorbana i Skåne. STCC driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter. I STCC:s evenemang avgörs, i samarbete med Svenska Bilsportförbundet, de svenska mästerskapen i klassen STCC.