Motor & Verkstad Expo på Ring Knutstorp och STCC

Motor & Verkstad Expo på Ring Knutstorp och STCC

Fackmässan för fordonsverkstadsbranschen, Motor & Verkstad Expo, kommer under 2012 att arrangeras i samband med STCC-tävlingarna på Ring Knutstorp den 7-8 september. Ansvarig för projektet är Peter Eriksson, chef för Mentor Smart Expo.

– STCC är Skandinaviens ledande racingmästerskap och en perfekt mötesplats för vår målgrupp, säger Eriksson. Att kombinera fordonsverkstadsbranschen med motorsport känns helt rätt. Det ger möjlighet till ett personligt möte i en spännande miljö som vi är övertygade kommer att tilltala vår målgrupp.

Medarrangör av mässan är Motor-Magasinet, Sveriges ledande tidning inom fordonsbranschen med en veckoupplaga på 19 900 exemplar.

– Våra läsarundersökningar visar att det finns ett stort intresse för motorsport bland våra läsare och många är redan engagerade i sporten som sponsorer, säger chefredaktören Olle Holm. Med Motor & Verkstad Expo på Ring Knutstorp skapar vi en ny och intressant plattform för våra läsare, kunder och annonsörer.

Magnus Öhrström, VD för AB Motorbanan Ring Knutstorp, välkomnar Motor & Verkstad Expo till natursköna Kågeröd, strax utanför Helsingborg. Svalöfs Gymnasium bedriver motorsportutbildning inom ramarna för sitt fordonsprogram på banans mark, en verksamhet som går hand i hand med mässan.

– Kopplingen mellan mässan och den verksamhet som vi bedriver på banan känns naturlig, säger han. Vi hälsar Motor & Verkstad Expo varmt välkomna till Ring Knutstorp.

STCC har med sitt mästerskap engagerat bilimportörer och tillverkare sedan starten 1996. Nu satsar STCC hårt på att vidga engagemanget hos bilbranschen och Motor & Verkstad Expo är en bra kanal för det, menar Bob Huzell VD för STCC AB.

– Vi tycker att detta är ett klockrent exempel på den koppling mellan bilbransch och STCC som vi eftersträvar, säger han. Vi vill att STCC ska fungera som en knutpunkt i bilbranschen där vi kan hjälpa till att skapa nya möjligheter. Motor & Verkstad Expo kommer att bli ett spännande inslag i depån både för branschfolk och publik.

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter med ca. 13.000 åskådare per deltävling och över 70 timmars TV-sändning. Är du nyfiken på STCC och vill veta mer, tveka inte att höra av dig!

131 40 Nacka

www.stcc.se