Mustasch + STCC = Fast and furious!

Mustasch + STCC = Fast and furious!

Den skandinaviska standardvagnsligan STCC gillar rock’n’roll. Mustasch gillar snabba bilar. Under 2012 kommer bandet och racingserien att göra en rad aktiviteter tillsammans. Nu närmast i form av bandets nya video med STCC-mästaren Rickard Rydell bakom ratten!

- Hård, fartfylld rock har många beröringspunkter med starka motorer och doften av bränt gummi, säger Ralf Gyllenhammar, sångare i Mustasch. Både vi och en stor del av vår publik älskar bilar och följer vad som händer inom motorsport och det känns skitkul att samarbeta med STCC. Jag är övertygad om att detta blir en framgång och en kick för båda parter.

Exakt vad som kommer att hända under året kommer att avslöjas under våren. Men rivstarten sker i form av videon till gruppens nya singel ”The Challenger”.

Inspelningarna kommer att göras i Nordstans parkeringshus i Göteborg. Regissören Patric Ullaeus har ett helt våningsplan till sitt förfogande och STCC-mästaren Rikard Rydell har en viktig huvudroll i en av sina topptrimmade Chevor…

Mustasch nya album ”Sounds Like Hell, Looks Like Heaven” släpps den 1 februari och gruppen kommer att spela live under STCC-finalen på Solvalla i Stockholm den 21-22 september.

Mediarepresentanter som är intresserade av intervjuer/reportage är välkomna att hälsa på oss torsdagen den 19 januari klockan 14.30. Vi finns på P-husets översta våning (plan 8).

På plats finns bland annat:

Ralf Gyllenhammar, sångare i Mustasch

Klas Nordlund, manager Mustasch

Rickard Rydell, STCC Mästare 2011

Patric Ullaeus, regissör

För mer information kontakta:

Ebrahim Bojang

Sport & Evenemang AB  |  Gamla Almedalsvägen 33  |  412 63 Göteborg  | Sweden

Cell +46(0)734 071 071  |  Office +46(0)31 711 50 80  |  Fax +46(0)31 711 50 ebrahim.bojang@sporte.se |  www.sporte.se

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter med ca. 13.000 åskådare per deltävling och över 70 timmars TV-sändning. Är du nyfiken på STCC och vill veta mer, tveka inte att höra av dig!

131 40 Nacka

www.stcc.se