ROAMER satsar på STCC

ROAMER satsar på STCC

Årets STCC-klocka är här. I Falkenberg kommer årets segrare i de tävlingar som har körts hittills att få sina ROAMER STCC Race Winner Edition i en speciell prisceremoni på fredagen.

Varumärket ROAMER etablerades redan 1888 i Schweiz och ända sedan dess har man producerat kvalitetsklockor i Schweiz. Märket är väldigt populärt runt om i världen och var tillgängligt i Sverige fram tills för 10 års sedan.  Nu får ROAMER en ordentlig återlansering på den svenska marknaden genom TimeProfile.

– STCC är den perfekta partnern för att hjälpa till att lansera ROAMER, säger Christian Rådh, vd för TimeProfile. Som official timekeeper stärker vi båda våra varumärken genom de associationer som samarbetet skapar. Racing och klockor handlar om tid, teknik, precision och elegans.

STCC-klockan är en svart PVD-behandlad ROAMER Stingray chronograph med unik, STCC-urtavla som har tagits fram i en limiterad och numrerad utgåva av 100 klockor och levereras i en exklusiv box samt med ett svart läderband utöver den monterade svarta stållänken. De första klockorna, 1-18, är öronmärkta till den förare som vinner respektive race. Resterande klockor, 19-100, finns tillgängliga till försäljning.

– Vi har fått vänta ett tag på årets klocka men det har det varit värt, säger Bob Huzell, vd för STCC AB. Jag är själv en stor klockentusiast och det här är en riktigt fin klocka. Det kommer att bli ett nöje att få dela ut den till årets segrare.

Hittills har sex förare segrat i de åtta heat som har körts i år. I tur och ordning är det Tommy Rustad, Robert Schlünssen, Richard Göransson (två ggr), Mattias Andersson, Robert Dahlgren och Fredrik Ekblom. Nästa tävling går på Falkenbergs Motorbana den 9-10 juli.

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter med ca. 13.000 åskådare per deltävling och över 70 timmars TV-sändning. Är du nyfiken på STCC och vill veta mer, tveka inte att höra av dig!

131 40 Nacka

www.stcc.se