Rydell lämnar STCC:s styrelse

I samband med dagens presskonferens då Rickard Rydell tillkännagav att han säsongen 2011 åter sätter sig bakom ratten som STCC-förare i Chevrolet, lämnar Rydell sin plats i STCC:s styrelse.

– Rickard Rydell har under de senaste två åren bidragit enormt mycket i STCC:s styrelse. Hans kunskap och internationella erfarenhet av racing har varit en fantastisk tillgång i det styrelsearbete som har haft som målsättning att utveckla svensk-och skandinavisk touringcar racing.

– Vi tackar Rickard för tiden i vår styrelse och önskar honom all lycka på våra racingbanor under 2011, avslutar Erik Olsson, styrelseordförande i STCC AB.

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter med ca. 13.000 åskådare per deltävling och över 70 timmars TV-sändning. Är du nyfiken på STCC och vill veta mer, tveka inte att höra av dig!

131 40 Nacka

www.stcc.se