Startlista för RallyX On Ice premiären i Höljes

Startlista för RallyX On Ice premiären i Höljes

Startlistan till premiären av RallyX On Ice den sjunde februari är nu redo att presenteras. 12 bilar är klara för premiären i Höljes och i startlistan finns allt ifrån VM-stjärnan Andreas Bakkerud till GRC mästaren Joni Wiman . Andra namn vi känner igen från SM-säsongen är Sebastian Eriksson, Kevin Eriksson och Richard Göransson. Intressant start gör även folkrace stjärnan Tobias Svärd.

Från arrangörsklubben Finnskoga MK har man också lyckats fånga upp rallycrosslegendaren Per Eklund för en start i Höljes.

-Per vann den första tävlingen vi arrangerade i februari 1976 i en SAAB V4 och att nu få hit Per till vårat jubileum ska bli oerhört kul. Meddelar arrangörsklubbens Morgan Östlund.

Det finns också möjlighet att ytterligare bilar tillkommer.

Startlista RallyX On Ice Höljes

Andreas Bakkerud

Janis Baumanis

Alexander Westlund

Simon Olofsson

Sandra Hultgren

Tobias Svärd

Richard Göransson

Kevin Eriksson

Sebastian Eriksson

Per Eklund

Tomas Holmen

Joakim Hvaal

Joni Wiman

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter. I STCC:s evenemang ingår förutom huvudklassen STCC även Carrera Cup Scandinavia, Swedish GT, V8 Thunder Cars, Clio Cup och Formel Renault 1.6. Från 2014 driver STCC även RallyX där Supercar- och Supercar Lites-klasserna ingår.

Robin Nilsson
Informationsansvarig