STCC satsar på publikutveckling med Attendance2

STCC satsar på publikutveckling med Attendance2

STCC har genomgått en hel del förändringar till säsongen 2015: Ny VD, ny operativ personal, nya visioner – allt med målet att utveckla racingserien, helhetsupplevelsen och locka nya och gamla racingentusiaster till banorna.

Som ett led i detta tecknas nu ett avtal med publikutvecklingsbyrån Attendance2, vars uppdrag blir att se över hela affären med privatpersoner inklusive paketeringar och hanteringen av alla biljetter. Jan Ednertz på Attendance2 tar därför en operativ roll som publik- och biljettansvarig för att få full insikt i verksamheten och långsiktigt arbeta för att locka fler åskådare till STCC och RallyX.

”Vi är oerhört entusiastiska och tacksamma för att STCC har valt att samarbeta med oss på Attendance2 i deras högt ställda ambitioner att utveckla Racingserien och helhetsupplevelsen. Personligen tycker jag att det är mycket inspirerande att få en operativ roll och få möjlighet att vara en del av utvecklingen”, säger Janne Ednertz, VD på Attendance2.

”Då Attendance2 presenterade deras upplägg, strategi och ordersystem ProPublik, insåg vi på STCC potentialen. Då menar vi inte enbart att öka publiktillströmningen utan helhetsaffären och inte minst effektivisering av order- och biljetthantering. Vi som central arrangör är egentligen inte betjänta av ett gemensamt biljettsystem. Det är bättre med ett centralt order- och säljsystem som alla kan använda och som sedan kan kommunicera med de olika biljettsystem som anpassas efter banornas behov. Vi ser fram emot ett långvarigt samarbete med Attendance2”, säger Jonas Lundin, VD på STCC AB.

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter. I STCC:s evenemang ingår förutom huvudklassen STCC även Carrera Cup Scandinavia, Swedish GT, V8 Thunder Cars, Clio Cup och Formel Renault 1.6. Från 2014 driver STCC även RallyX där Supercar- och Supercar Lites-klasserna ingår.

Robin Nilsson
Informationsansvarig