Stort intresse för Clio Cup JTCC inför 2012

Stort intresse för Clio Cup JTCC inför 2012

Sedan STCC lanserade Clio Cup som ersättare för dagens JTCC-klass för två månader sedan har intresset växt enormt. STCC har visat upp den nya bilen på sina tävlingsevenemang och man är även på plats under helgens tävlingar på Gelleråsen.

– Det finns möjlighet för intresserade att titta närmre på bilen, säger Göran Olsson, ansvarig för Clio Cup JTCC i Sverige. Och det är det många som har gjort.

– Vi har en lång intresselista som växer för varje gång vi är ute och visar upp klassen, fortsätter Olsson. Nu arbetar vi med att hitta en bra finansieringslösning för deltagarna och så fort den är klar kommer vi att börja ta upp beställningar på bilen.

På Gelleråsen körde förre STCC-föraren, Joakim Frid, ett antal testvarv runt banan under fredagen.

– Bilen har känts lika bra varje gång jag har kört den, säger Frid. Den svarar på det sätt en racerförare vill att en racerbil ska svara på. Den är också betydligt snabbare än dagens JTCC-bilar och bjuder på en helt annan raceupplevelse.

För Göran Olsson har Clio Cup JTCC övertygande argument i förhållande till många andra klasser.

– Clio Cup JTCC erbjuder också en mer attraktiv kommersiell plattform – låga kostnader i kombination med förbättrade sponsormöjligheter är de främsta fördelarna. Vi hoppas på ett väldigt starkt startfält nästa säsong med både unga talanger och mer etablerade förare, avslutar Olsson.

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter med ca. 13.000 åskådare per deltävling och över 70 timmars TV-sändning. Är du nyfiken på STCC och vill veta mer, tveka inte att höra av dig!

131 40 Nacka

www.stcc.se