STD Svensk Teknik och Design byter namn och logotype fr o m 1 mars

Det nya namnet är Svenska Teknik&Designföretagen.
- Genom att lägga till ordet ”företagen” blir det tydligare att vi är företagens organisation till skillnad från de föreningar som organiserar enskilda individer, som till exempel fackföreningar, säger Lena Wästfelt, vd STD-företagen.

Den nuvarande loggan har funnits i tio år, och bytet innebär dels byte av logotypen, dels justering av namnet. STD-företagen, är en arbetsgivar- och branschorganisation som ingår i Almega, tjänsteföretagens organisation. Bytet initierades av Almega, som också byter sin logga, liksom flera av det övriga organisationerna inom Almega-familjen.

Almega och de ingående förbunden har valt att lämna den gamla symbolen till förmån för en ordbild. Almega har vuxit kraftigt och tjänstesektorns frågor har blivit viktiga parallellt med samhällets utveckling. Att organisationen och förbunden nu får ett gemensamt formspråk visar också på den samlade styrkan.

- För STD-företagen är det viktigt att dels synas i sin särart, dels att synas som en del av Almega, säger Lena Wästfelt. Under det kommande året kommer föreningen att flytta fram positionerna på flera områden och synliggöra medlemsföretagens bidrag till samhällets fysiska utveckling. Föreningen firar i år hundra år, och lika väl som vi varit med och utvecklat samhället hittills, kommer vi att vara med och utveckla det framåt, avslutar Lena Wästfelt.

För mer information:

www.std.se

Lena Wästfelt, vd
Svenska Teknik&Designföretagen
tel/mobil 08 - 762 69 07
e-post: lena.wastfelt@std.se

Svenska Teknik&Designföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för Sveriges arkitektföretag och teknikkonsultföretag inom bygg- och industrisektorn.

Med närmare 740 medlemsföretag, som tillsammans har cirka 28 000 medarbetare, representerar STD-företagen nära två tredjedelar av branschens resurser. Vi ingår i Almega, som totalt har sju förbund med närmare 10 000 medlemsföretag med cirka 500 000 anställda. Almega är en organisation för tjänsteföretag inom Svenskt Näringsliv.