På bilden: Louise Edlund Winblad, Julia Wiberg & Lisa Stålstierna I Fotograf: Anna Ledin Wirén & Lennarth Sundberg

Kreatörerna Louise Edlund Winblad och Julia Wiberg väljer Steelstar Agency inom Press & PR

Artist och talangagenturen Steelstar Agency, är glada att meddela sitt senaste partnerskap med två framstående kreatörer, Louise Winblad och Julia Wiberg, som valt företaget för Press & PR och har sedan tidigare haft ett framgångsrikt samarbete kring sponsring.

Louise Edlund Winblad, känd som @hejhejvardag på Instagram med 187 000 engagerade följare, är en kreatör inom föräldraskap och igenkänningshumor. Hon har gjort sig känd som en framstående illustratör, författare och poddare. Louise har med sina mångsidiga talanger och engagerande innehåll blivit en av de mest inflytelserika rösterna inom sitt område. Hon har vunnit en rad priser, bland annat från magasinet ´´ Mama ´´ där hon vann årets utmärkelse ´´Årets humor mama 2022´´ och Adlibrispriset "Årets barnbok 0-6 år - 2022" för boken "Hur blev jag till? Och hur kom jag ut?".

Julia Wiberg är en välkänd barnprofil efter SVT-succén ´´Djur med Julia´´, Spotify-podden ´´Julias coola djur´´ och flertalet barnböcker om djur och natur. Både ´´Djur med Julia´´ och ´´Julias coola djur´´ har miljontals lyssnare/tittare och används även inom undervisningen på förskolor och skolor. På sitt underhållande sätt att berätta saker på når hon även föräldrarna genom humorpodden ´´Louise och Julia poddar´´ som hon har tillsammans med Louise Edlund Winblad. Hennes kreativa arbete spänner över olika genrer, med en särskild betoning på djur, natur och humor. Julia har skapat en stark närvaro inom medieindustrin genom podd, böcker och barnprogram och har en förmåga att nå både barn och föräldrar.

Louise Edlund Winblad och Julia Wiberg kommer nu att representeras av Steelstar Agency för press- och PR samt sponsringsärenden. Denna samverkan kommer att stärka deras närvaro inom media och hjälpa dem att nå en bredare publik med sin succépodcast ´´Louise och Julia poddar´´. Podden har snabbt stigit i räckvidd och är väldigt eftertraktad för partnerskap. Podden har fått en hel del utmärkelser, bland annat med vinsten som ´´ Årets humorpodd´´ och "Årets nykomling" av Guldpodden.

"Vi har siktet att bli en av Sveriges största poddar och ser fram emot att med hjälp av Steelstar Agency ta oss dit. Lisas driv och engagemang matchar oss perfekt´´ - säger Julia Wiberg

´´Det känns tryggt och roligt att fördjupa samarbetet med Lisa och Steelstar Agency. Vi är så taggade på framtiden!´´ - fortsätter Louise Edlund Winblad ´´

"Jag ser verkligen fram emot att ta vårt samarbete till nästa nivå och hjälpa dem att expandera sina plattformar och särskilt deras snabbt växande podcast. Det kändes som en naturlig utveckling efter att jag under början av året varit ansvarig för ett antal lyckade podcastsamarbeten. Louise och Julia är underbara att arbeta med, deras uppskattning för mitt arbete gör mig ännu mer motiverad och inspirerad. Jag är stolt och tacksam över att ha fått förtroendet i detta samarbete, och det är tydligt att de båda har byggt upp starka och positiva varumärken ute på marknaden, då majoriteten av alla jag är i kontakt med har något positivt att säga om dem. Nu är det dags att få in en högre växel – låt oss sätta igång!´´ - säger Lisa Stålstierna, CEO för Steelstar Agency.