Louise Edlund Winblad och Julia Wiberg

Louise & Julia – Storslagna vinnare i Guldpodden 2023 - igen!

Med en enastående bedrift har podduon Louise & Julia åter igen säkrat en imponerande seger i Guldpodden 2023. De har inte bara vunnit i den prestigefyllda kategorin ´´Årets humorpodd´´, utan kammade även hem en bronsmedalj i ´´Årets podd´´! De var nominerade som starka kandidater i kategorierna Årets Podd, Årets Humorpodd, och Årets Poddklippare. Denna seger markerar en betydande milstolpe i deras poddkarriär och befäster ytterligare deras position som en av Sveriges mest uppskattade och inflytelserika poddar, särskilt med tanke på deras föregående triumf i tävlingen år 2022.

Deras resa mot framgång fortsätter med en spännande livepoddturné som tar dem genom Sverige. Fansen kan förvänta sig en unik upplevelse med humor och hjärta på följande datum och platser:

• 3 maj, Palladium, Malmö
  • 18 maj, Väven, Umeå
  • 24 maj, Scalateatern, Stockholm
  • 25 maj, Lisebergsteatern, Göteborg

Varje föreställning, om cirka 80 minuter utan paus, med en åldersgräns på 13 år. Turnén stöds av Nivea och Läkarmissionen.

"Att vinna i Guldpodden 2023 är inte bara en ära utan känns också som ett fint bevis på det hårda arbete vi lägger på vår podcast och framförallt på hur engagerade, fina och lojala lyssnare vi har!," säger Louise och Julia. "Nu ser vi fram emot att få träffa dessa fantastiska lyssnare live, dela skratt och skapa minnen. Det kommer bli som en bikt – fast kul – fylld med skratt och överraskningar. Vi är överväldigade och glada över att dela denna resa med våra lyssnare!"

Denna turné är inte bara en fest för deras nuvarande fans, utan en inbjudan till alla att upptäcka den magi och gemenskap som Louise & Julia skapar med varje avsnitt.

Om Louise & Julia
Julia Wiberg är en välkänd profil bland både barn och föräldrar efter att ha programlett SVT:s barnprogram Djur med Julia, Spotifypodden Julias coola djur och skrivit flera barnböcker om djur och natur.
Louise Winblad driver Instagram-kontot ”hejhejvardag” med 187 000 följare och utsågs 2022 till årets humor-mamma av magasinet ”Mama”. Hon är även en flitigt anlitad illustratör och författare. Tillsammans startade de podden Louise och Julia poddar som snabbt klättrat på topplistorna och vunnit flera priser i Guldpodden.se, bland annat som Årets humorpodd!