Foto av: Matilda & Sara Hesslind. Fotograf: Karl-Anton Björkman

TVILLINGDUON IVY NORD SLÄPPER NY KÄNSLOLADDAD SINGEL!

Tvillingduon Ivy Nord släpper sin senaste singel, "Closer", den 26 maj 2023. Den känsloladdade låten är en djupt personlig utforskning av artisternas resa mot egenkärlek, självacceptans och vikten av att lita på varandra och få stöd under svåra tider. Med electropop-influerad produktion och ärliga texter skapar "Closer" en kraftfull och relaterbar lyssnarupplevelse för fansen.

IVY NORD
Sara och Matilda Hesslind utgör duon Ivy Nord, som är en stigande sensation i musikbranschen med sin unika ljudbild. Födda och uppvuxna i Sverige har tvillingarna skapat musik tillsammans sedan de var unga, deras hårda arbete och engagemang har gjort dem till en superkraft.

Ivy Nords tidigare släpp, inklusive "Bitter Sweet", "Lucid Dreaming", "Scissors", "Stay" och "Die For Me", har varit framträdande i olika musikbloggar, radio och tidningar som EDM.COM, Expressen, DJanemag, P4, Tove Magazine, Pop Muzik, Scandipop, GP, Göteborgs Direkt och "Saturday night with Hayley" på spotlight-tv.co.uk.

"Closer" är en låt som ligger oss mycket varmt om hjärtat. Den handlar om våra personliga strider med självkärlek och acceptans, men också om det starka band vi delar som tvillingar. Vi har alltid haft varandra att luta oss mot, det är det som gör oss starkare. Vi hoppas att den här låten resonerar med våra fans och hjälper dem att känna sig lite mindre ensamma." berättar duon.

Med sin mission att stärka människor genom sin musik hoppas Ivy Nord att "Closer" resonerar med deras fans och hoppas kunna hjälpa dom att känna sig lite mindre ensamma. För mer information om Ivy Nord och deras senaste släpp, "Closer", besök deras sociala mediesidor.