Ultralight Down Hood — ultralätt och ultravarm nyhet från Stellar Equipment.

Ultralight Down Hood är ultralätt och ultravarm.

När nystartade Stellar Equipment förra säsongen lanserade sin Ultralight Down Jacket blev det en omedelbar framgång. Det var enligt företaget världens lättaste tekniska dunjacka (258 g), med ett vattentåligt dun på hela 1000 fill power, designad för högalpina aktiviteter. Nu kompletterar Stellar Equipment sitt redan omfattande dunsortiment med en huvbeprydd lättviktsdunjacka som dessutom finns i sex färger. Lite tyngre blir det förstås tack vare huvan, men 286 gram innebär fortfarande att Ultralight Down Parka är nästan ofattbart lätt. Och för oss som föredrar huva är det förstås lätt värt det.

• Friluftsliv

• ehandel
  • outdoor
  • stellarequipment

Stellar Equipment vill förändra hur tekniska outdoorplagg utvecklas, produceras och distribueras. I nära samarbete med några av de mest innovativa tillverkarna på marknaden skapar vi högkvalitativa funktionsplagg för krävande utomhusmiljöer och säljer dem enbart genom våra egna omnikanaler — framförallt på webben. Vi strävar efter kompromisslös funktion, perfekt passform och minimalistisk design samt socialt och miljömässigt ansvarstagande. Företaget grundades 2015.

John Crawford-Currie

Creative Director +46705121413