Stort intresse för sommarjobb hos Stena Fastigheter

Från och med i år erbjuder Stena Fastigheter 300 sommarjobb till ungdomar i de egna områdena. Intresset blev rekordstort – närmare 500 ungdomar mellan 16 och 20 år sökte sommarjobben som nu håller på att tillsättas.

– Det är fantastiskt roligt att så många ungdomar visat intresse. Nu ser vi fram emot att få ta emot ungdomarna i våra områden under sommaren, säger Christel Armstrong Darvik, VD och koncernchef för Stena Fastigheter.

Ungdomarna kommer i första hand att få hjälpa till med utomhusarbete som planteringar, gräsklippning, uppfräschning kring miljöstationer och andra uppgifter som bidrar till att öka trivseln i området. Utöver ungdomarna har närmare 30 extra arbetsledare anställts. En del av dessa är hyresgäster hos Stena Fastigheter – några har själva sommarjobbat hos Stena Fastigheter tidigare. Genom att bidra med sommarjobb vill Stena Fastigheter hjälpa ungdomar att få in en första fot på arbetsmarknaden. Förutom möjligheten att göra nytta och tjäna egna pengar, har ungdomarna också fått en inblick i hur det är att skriva en ansökan och komma på intervju. Satsningen är en del av Stena Fastigheters eget koncept Relationsförvaltning®, som går ut på att utveckla hållbara boendemiljöer där människor trivs och vill bo kvar länge och där fokus ligger på barn och ungdomar. En utökad satsning görs nu inom områdena arbete, skola och aktiv fritid för att bidra till att barn och ungdomar får en bra start i livet.