Stena Fastigheter vinner Framtidsindex för andra gången

Stena Fastigheter vinner Framtidsindex för andra gången

Stena Fastigheter har återigen vunnit Fastighetsnytts och Fastigos pris Framtidsindex, den här gången i kategorin sommarjobbare. Framtidsindex har arrangerats i sex år och Stena Fastigheter är enda bolaget som vunnit priset två gånger.

Framtidsindex är en undersökning som genomförs varje år för att ta reda på hur många unga som företag i fastighetsbranschen tar emot som praktikanter, traineer, lärlingar och sommarjobbare. I årets undersökning deltog 208 företag. Varje år uppmärksammas två av de företag som deltar i undersökningen.

- Att Stena Fastigheter vinner för andra året i rad visar att de tar sommarjobbsatsningen på stort allvar. På lång sikt är detta mycket viktigt för branschen, säger Mona Finnström, vd, fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation Fastigo.

– Satsningen på sommarjobb till mer än 350 ungdomar varje sommar är viktig för oss. Vi vill bidra till att ge ungdomarna en god start i livet och till den första viktiga raden i deras CV. Här får de prova på hela processen från att göra en ansökan, gå på intervju, skaffa värdefull erfarenhet och få lön. Vi är mycket stolta över ungdomarna och det arbete de utför när det gäller att ta hand om våra grönytor, måla och hålla våra områden fina på olika sätt, säger Christel Armstrong Darvik, koncernchef Stena Fastigheter.

Förra året vann Stena Fastigheter pris för att vara det fastighetsbolag som tagit emot flest sommarjobbare, praktikanter, traineer och lärlingar.

Göteborg den 22 september 2016

Stena Fastigheter ingår i Stena Sfären och är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag. Vi äger och förvaltar totalt cirka 2,1 miljoner kvadratmeter fördelat på 23 700 bostäder och 2 700 lokaler i
Göteborg, Malmö och Stockholm samt Lund, Lomma och Uppsala. Utomlands bedriver vi verksamhet via Stena Realty. Med hyresrätten som upplåtelseform utvecklar Stena Fastigheter långsiktigt attraktiva boendemiljöer och arbetsplatser. Målsättningen är att alltid vara hyresgästens förstahandsval.