Första spadtaget på Bergsvägen i Stenungsund

Första spadtaget på Bergsvägen i Stenungsund

Äntligen är det dags att sätta spaden i jorden och påbörja vårt bygge av 32 moderna, yteffektiva och miljömärkta hyresrätter på Bergsvägen. Den 29 augusti tar Stenungsundshem steget och blir ett byggande företag igen.

För första gången på 20 år bygger Stenungsundshem nytt.  Projektet är det första som Stenungsundshem upphandlat med hjälp av SABO:s ramupphandlingsmodell. Huset är ett så kallat ”Kombohus Plus”, vilket är ett nyckelfärdigt punkthus med hög kvalitet och till ett konkurrenskraftigt pris. Huset är Svanen-märkt och ambitionen är att det ska bli ett helt rökfritt hyreshus.

”Äntligen kan vi bidra till att öka antalet hyresrätter i Stenungsund. Efterfrågan är stor på moderna lägenheter med hyresrättens bekväma boendeform. Dessutom får många av dessa lägenheter ett svårslaget läge med vacker vy ut över vår vackra kustlinje”, säger Stenungsundshems VD Ulf Lindén.

Bergsvägen innefattar 16 yteffektiva tvåor på 47-55 kvadratmeter, en 1,5 på 45 kvadratmeter och 15 treor på 67 kvadratmeter. Huset kommer att bli åtta våningar och ha putsad fasad. Samtliga lägenheter har balkong eller uteplats. Till varje lägenhet hör ett förråd. Hyrorna för en tvåa kommer i genomsnitt att ligga på cirka 7400 kronor i månaden.

Inflyttning planeras till den 1 juni 2015 och lägenheterna kommer under hösten att annonseras på Stenungsundshems hemsida www.stenungsundshem.se.

Stenungsundshems styrelseordförande Hans Gillenius och vice ordförande Benny Dickborn tar det första spadtaget den 29 augusti kl.11.00 på byggplatsen på Bergsvägen 49. Vi bjuder på dryck och tilltugg.

Vid första spadtaget kommer dessutom de ansvariga för byggprojektet närvara, bland andra Stenungsundshems VD Ulf Lindén och representanter från SKANSKA, som kan svara på frågor och berätta mer om projektet.

Varmt välkommen!

_________________________________________________________

För mer information:

Ulf Lindén, VD, tel: 0303-686 02, ulf.linden@stenungsundshem.se

Linda Alexandersson, marknadschef, tel: 0303-686 03, linda.alexandersson@stenungsundshem.se