Stenungsundshems hyresgäster bland Sveriges nöjdaste

Stenungsundshems hyresgäster bland Sveriges nöjdaste

Stenungsundshem får hela 86,3% serviceindex i den senaste Nöjd Kund-mätningen. Bland 500 000 hyresgäster och 80 svenska bostadsföretag ligger vi därmed i toppskiktet när det gäller hur hyresgästerna trivs med sitt boende.

Stenungsundshem har under hösten låtit enkätföretaget Aktiv Bo mäta trivsel och nöjdhet hos hyresgästerna via en enkät. Resultatet är mycket glädjande. Serviceindex hamnade på hela 86,3%, vilket är andelen hyresgäster som tycker att Stenungsundshem är bra eller mycket bra när det gäller frågor samlade i grupperna ”Ta kunden på allvar”, ”Trygghet”, ”Hjälp när det behövs” och ”Rent och snyggt”.

Det som hyresgästerna uppskattar allra mest är att vi på Stenungsundshem är tillgängliga, har ett bra bemötande och att man verkligen får hjälp när man behöver.

-De senaste årens arbete med att vässa vårt kundfokus har verkligen gett utdelning, konstaterar Vd Ted Lärnhem nöjt.

-Vår personal har verkligen gjort ett fantastiskt arbete och jag är väldigt stolt över att de får se svart på vitt hur viktigt deras arbete med att ge service med hög kvalitetär för hyresgästerna, betonar han.

En stor del av hyresgästenkätens syfte är dock att ta reda på hur man kan bli ännu bättre, och därför arbetar vi reden nu på handlingsplaner som ska möta behovet av förbättring. Bland förbättringspunkter finns bland annat säkerheten mot inbrott i förråd.

-Man ska aldrig sitta still och nöja sig utan sträva efter att ge ännu bättre service, vi strävar ju som bekant efter att bli den bästa hyresvärden i Västsverige! påpekar Ted.

Stenungsundshem är en av 80 både allmännyttiga och privata hyresvärdar som varje år mäts av enkätföretaget Aktiv Bo, och det positiva betyget betyder att Stenungsundshem har en framskjuten placering bland de 25 % bostadsföretagen med mest nöjda hyresgäster i Sverige.

Regioner

Stenungsundshem vill genom trivsel, dialog med hyresgästerna och ett varierat utbud av bostäder arbeta för att bli regionens bästa hyresvärd.

Andreas Sundqvist

Presskontakt Marknads- och kommunikationschef Presskontakt 0303-686 38 Hemsida

Med omtanke, stolthet och öppenhet vill vi bli regionens bästa hyresvärd.

Stenungsundshem är Stenungsunds kommunalt ägda bostadsbolag. Vi äger och förvaltar ca 2000 lägenheter i olika områden för olika skeden av livet. På uppdrag av ägaren förvaltar och utvecklar vi kommunens verksamhetslokaler på ca 160 000 kvm. Vi arbetar för kundnöjdhet genom omtanke, öppenhet och stolthet.

Vi arbetar aktivt med kundnöjdhet och kommunikation, eftersom vi tror på att det är den bästa vägen till att få nöjda hyresgäster. Detta betyder bland annat att vi regelbundet mäter kundnöjdheten och använder hyresgästernas synpunkter som arbetsverktyg i alla våra handlingsplaner.

Vi är ett allmännyttigt bolag, som till 100 % ägs av Stenungsunds Kommun. Ett av våra främsta uppdrag är att arbeta för att stärka varumärket Stenungsunds kommun. Det gör vi bland annat genom bred samverkan med kommunen, näringslivet och de ideella föreningarna i kommunen.

Stenungsundshem
Jullen 5