Ulf Lindén

Ulf Lindén slutar som vd för Stenungsundshem AB

Stenungsundshems Vd Ulf Lindén har sagt upp sig från sin tjänst och kommer att lämna bolaget för att tillträda som marknadsområdeschef på det börsnoterade bolaget Platzer Fastigheter AB.

"Ulf Lindén har under sina sex år som Vd för Stenungsundshem på ett mycket innovativt sätt lett omvandlingen från en förvaltande till en byggande, men också kundorienterad, organisation. Ett kvitto på framgångar under hans ledning är den hedrande placering bland bostadsföretag i västra Sverige som Stenungsundshem fått i Hyresgästföreningens medlemsundersökning. Jag beklagar att Ulf nu väljer att lämna oss men önskar honom lycka till med de nya utmaningar han går till", säger styrelseordförande Hans Gillenius i en kommentar.

"Efter sex år på Stenungsundshem är det dags för mig att anta nya utmaningar. Jag lämnar ett bolag med gott rykte och kundnöjdhet i toppklass. Dessutom med god ekonomi och många nyproduktionsprojekt på gång. Stenungsundshems personal har all anledning att vara stolta och bolaget är väl rustat inför framtiden",säger Ulf Lindén.

Processen att rekrytera en efterträdare till Ulf Lindén kommer att starta omedelbart.