Dags att hitta lediga sommarjobb för studenter

Sommaren kommer allt närmare och det är dags som student att jaga det rätta sommarjobbet eller planera för extrajobb till hösten. Jobbsajten StepStone lanserar därför i dagarna en nischad specialsajt med sommarjobb, extrajobb och traineejobb.

Sommar, sol och bad. Många studenter ser fram emot lite ledighet efter vårens studier. Andra letar aktivt efter lediga jobb för att dryga ut studentkassan. Med den nya nischade sajten hoppas StepStone kunna hjälpa studenter som letar efter extra- och sommarjobb samt även möta arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Flera arbetsgivare söker också aktivt kandidater till sina traineeprogram.

Jobbsökande studenter kan också registrera sitt CV samt bevaka lediga extrajobb på nischsajten.

Lanseringen är ett led i en fortsatt satsning av StepStone på nischade jobbsajter.

Alla StepStones företagskunder som platsannonserar efter sommarpersonal och deltidsanställda, får sin platsannons synlig på specialsajten, utan extra kostnad.

Besök sajten: http://www.extrajobb.stepstone.se/