StepStone blir ny CV-expert för magasinen Shortcut och Campus

StepStone blir ny CV-expert för Shortcuts och Campus CV-akut.

CV-akuten är ett populärt inslag i magasinen Shortcut och Campus, och från och med slutet av november tar jobbportalen StepStone över analys och kommentering för CV-akuten.  StepStone kommer därmed att granska och kommentera ett autentiskt CV och ett personligt brev i varje tryckt upplaga av Campus och Shortcut, samt på webben i Shortcuts karriärcommunity.

– Vi hoppas att kunna dela med oss av den kunskap vi har samlat på oss genom åren - om vad som gör ett CV och ett personliga brev riktigt framgångsrikt när du söker jobb, säger StepStones marknadschef Charlotte Ulvros.

På sikt kommer även några av de närmare 100 000 CV:n i StepStones egen databas att användas, om tillfrågade kandidater önskar.

– Genom samarbetet med StepStone kan vi ge våra läsare professionella tips på hur de ska marknadsföra sig själva och därigenom få ett ännu större försprång i jakten på drömjobbet, säger Malin Letser, chefredaktör för Shortcut och Campus. För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra läsare information, inspiration och konkreta verktyg relaterat till jobb och karriär, och där är CV-akuten ett viktigt inslag.