StepStone lanserar nya platsannonsprodukter

StepStone lanserar nu nya platsannonsprodukter och möter marknadens krav på ökad tydlighet och transparens.

StepStone har ägnat hösten åt att prata med arbetsgivare och rekryteringsföretag runt om i Sverige om vilka önskemål och förväntningar de har på platsannonsering online.

- Alla kunder och potentiella annonsörer som vi pratade med svarade att de upplevde att samtliga platsannonsleverantörer på marknaden uppfattas som röriga och otydliga. Få vi frågade kände att de faktiskt hade grepp om vad de egentligen köper. Vi har därför förtydligat vårt erbjudande och varit så transparanta vi bara kan för att belysa hur mycket som ingår när arbetsgivare platsannonserar på StepStone, säger Charlotte Ulvros, marknadschef på StepStone som fortsätter:

-  Vårt fokus ligger till 100% på rätt kandidatleverans till våra kunder, därför tummar vi inte på räckvidden med de nya produkterna, utan har istället valt att skilja dem åt med olika servicenivåer och möjligheter att stärka sitt Employer Brand med egen annonsdesign och video.

Basic, Standard, Pro och Premium
De nya platsannonserna finns i fyra nivåer: Basic, Standard, Pro och Premium.

Ett exempel är Platsannons Pro där arbetsgivare får en skräddarsydd annonsdesign i sin grafiska profil. Här kan de också publicera sin Employer Branding-video utan extra kostnad. I Pro ingår också 25 matchande CV:n för att snabbt komma igång med rekryteringen, samt 3 upplyft som placerar platsannonsen högst upp i sökresultaten igen.

-  En styrka i den här lanseringen är att arbetsgivare från olika branscher och mina medarbetare varit så delaktiga i processen, säger Erik Engström, VD på StepStone som fortsätter: Det hela har resulterat i nya rekryteringslösningar som arbetsgivarna efterfrågat och våra anställda är stolta över.

Se samtliga platsannonser här >>