omslag till bokspelsäventyret "Drakborgen"

Träffa en av skaparna till fantasyklassikern "Drakborgen"

Fantasyklassikern Drakborgen, skapad av Dan Glimne och Jakob Bonds för Alga, är en av de största internationella framgångarna någonsin för ett svenskuppfunnet sällskapsspel.

Nu kommer Drakborgen äntligen som ett interaktivt bokspelsäventyr! Det är DU som läsare som gör dina egna val här i handlingen: kämpa eller försöka fly? Väljer du den vänstra korridoren, eller den högra? Vågar du öppna en stängd järndörr? Vad du tar dig till kommer att bestämma om du överlever eller går under inne på denna dödens plats, under en oupphörligt farofylld färd från den första sidan till den sista! Med andra ord en bok som kan läsas flera gånger med nya upplevelser.

Fredag 25:e augusti 16:00 – 18:00 kommer Dan Glimne vara på Spelbutiken Alphaspel på Instrumentvägen i Hägersten, Stockholm och prata om både spelet och boken.

Lördag 26:e augusti 12:00 – 15:00 kommer Dan Glimne vara på Spelbutiken Dragons Lair´s på Sveavägen i Stockholm och prata om både spelet och boken.