Nyamko Sabuni & Peter Ortvik

Nyhet -

Boken ”Pride Parad & Party i Stockholm – en fotodokumentär” tar plats i Riksdagshuset

I onsdag var fotografen och författaren Peter Ortvik på besök i riksdagshuset med sitt senaste bokverk, PRIDE PARAD & PARTY I STOCKHOLM - En fotodokumentär! Väl på plats lämnade han över ett exemplar till Nyamko Sabuni som skrivit förordet till boken.

”Jag har idag mottagit ett exemplar av fotografen Peter Ortviks bildbok Pride – Parad och party i Stockholm. En vacker skildring av fotografier från Stockholm Pride där jag förärats att författa förordet. En perfekt uppladdning inför Stockholm Pride nästa vecka.

När jag ser på bilderna i boken fylls jag av energi och hopp om människan och mänskligheten. Bilderna för mig tillbaka till glädjen och festen och får mig att minnas allt från intellektuella samtal med experter och representanter från olika organisationer till stoltheten att gå i Pride-tåget bredvid min kära partikollega Barbro Westerholm.”  Nyamko Sabuni, partiledare för Liberalerna

Peter Ortvik har samlat ihop de allra bästa, gladaste och färgstarkaste foton han tagit mellan åren 2007 och 2019, då han helt sonika klivit in i Pride-Paraden och tillsammans med deltagarna i Paraden, skapat en 168-sidig kavalkad med stolthet, humor, kärlek och hjärta. Dessutom finns ett färgstarkt bonusmaterial från Åland Pride, Valdemarsvik och Marbella.

Utgivningen av boken är ett Kulturprojekt samarbete mellan Kreativ Kultur Ideell Förening och bokförlaget Stevali Fakta AB.

Bildmaterial och intervju bokas direkt med Peter Ortvik på peter@primepix.se alt 070-301 91 40 (använd ej sms).

Övrig info och förfrågan om recex, tar ni med presskontakt Christer Lindblom.