Peter M Eronson

Författaren som sticker ut i mängden!

Oerhört roligt att Grenadine bokförlags författare Peter M Eronson nyligen har utsetts till ”Årets Ölgöteborgare”

Trots att Peter under flera år vunnit internationella priser med sina böcker i World Gourmand Cookbook Awards så blev han förvånad och överraskad när han fick denna utmärkelse, samt väldigt hedrad och att det är svårt att jämföra sig med tidigare vinnare.

Peter är oerhört kunnig och duktig på att brygga själv hemma, han brygger ca 10 liter i veckan. Men även stora kunskaper om att göra cider och mjöd hemma. Detta har resulterat i böcker som ”Ölbryggarboken – brygg ditt öl hemma”, ”Klona öl”, ”Ciderboken – tillverka cider hemma” och ”Mjödboken – tillverka mjöd hemma” för att nämna några av böckerna.

Årets Ölgöteborgare är ett samarbete mellan Beernews, GBG Beer Week och En & Öl och Whiskymässa. Tanken med priset är att lyfta fram en person som betytt mycket för ölscenen i Göteborg, och prisutdelningen sker på En Öl & Whiskymässa. Juryn består av representanter från instiftarna av utmärkelsen samt lokala ölentusiaster.