Ljudbokssuccén "Jordbunden" nu åter i Pocket!

Jordbunden är en hejdlös hillbilly-noir, en mörk men skimrande historia som utspelar sig på den östgötska landsbygden. Serien har laddats ner över 100 000 gånger på Storytel och finns nu äntligen i pocketform. Möte det falska mediet Tilia Eldh, narkomanerna Groggy, Ubbe Heroin och Öjje-Böj. Småtjuvarna Fegga och Geten. Storbusen Stoffe Kross och slättens egen knarkdrottning Rita Kajula i detta galleri av ”påhittade” personer...

Historien snurrar kring en 15-åring flicka som försvunnit spårlöst i Kisa. När det falska mediet Tilia Eldh ser en bild av den försvunna Frida Lysholm i tidningen känner hon ett grepp runt strupen och svimmar av. Vad i helvete var det som hände? Tilia är van vid att fejka syner, men det hon såg nu var på riktigt.

Tilias underbara morbror Aron är traktens polischef och den som leder spaningsarbetet efter flickan. När han hör av sig och ber om Tilias hjälp vill hon helst tacka nej. Med löfte om en påse pengar övertalas hon att ändå resa ner till Kisa. Snart kommer de båda att undra vad de dragits in i. Ondskan har vaknat i Kisa.

Författaren Erik Thulin är före detta polis och har skrivit flera deckare, spänningsromaner, science fiction och barnböcker.