Omslag "Vildhästen Izza & nattens skuggor"

Efterlängtad uppföljare i bokserien om "Vildhästen Izza"

Efter den älskade debutboken ”Vildhästen Izza – den första berättelsen” är Jenny Wuori aktuell med ännu en nervkittlande barnbok fylld med spänning och magi – " Vildhästen Izza och Nattens Skuggor".

”Jenny Wuori har en fantastisk förmåga att hela tiden skruva upp spänningen i sina berättelser. Det går bara inte att sluta läsa. Sonen och jag längtar redan efter del 3. Bok nr 2 kommer säkert att vara lika populär som del 1 i skolbiblioteket.” Jenny Axelsson, Läspedagog.

I den andra och fristående boken tar Izzas lycka slut dagen då den fruktade hjorden Natten Skuggor och deras hänsynslösa ledarhingst, Texas, tillfångatar Izza och hennes hjord. En dag får Izza nog av sina plågoandar och utmanar Texas som ledare. Nattens Skuggor tror det ska bli en enkel seger, men … ingen känner till Izzas övernaturliga krafter som hon kan väcka till liv när hjordens överlevnad hotas.

– Det viktigaste för mig är att skapa en riktigt spännande historia som barnen vill ha mer av – de skall helt enkelt inte vilja sluta vända blad. Om ni läser boken märker ni att jag älskar inslag av magi, superkrafter och positivt tänkande, säger Jenny Wuori.

Jenny Wuori släppte den första boken om Izza i december 2019 och den är översatt till både engelska och tyska. Amerikanskan Ester Conceicao har gjort de fantastiska illustrationerna till båda böckerna.

För mer information och för att boka intervju, kontakta Jenny Wuori Izzawildhorse@gmail.com (070-538 48 09)  Se även www.izzavildhast.se.

Stevali Sales grundades 2004 av Stefan Lindström och Christer Lindblom, som båda har lång erfarenhet från både bokbranschen och detaljhandeln vad det gäller försäljning.

Vi hjälper ett antal förlag med deras försäljning i bokbranschen samt att vi även ger ut egna böcker. Det innebär att vi också har kunskap och erfarenhet som förläggare.