Jenny Wuori och framsidan på ”Vildhästen Izza och den mystiska hingsten”

Tredje boken i den nervkittlande serien om Vildhästen Izza är här

I ”Vildhästen Izza och den mystiska hingsten” blir inget sig likt när Izza och bästa vännen Stella räddar en svårt skadad hingst. Den ståtliga hingsten bär på många hemligheter och när mystiska saker börjar inträffa riktas alla misstankar mot honom. Men Izza tror att de har fel.

I jakten på sanningen dras Izza in i en livsfarlig strid där endast hennes övernaturliga krafter kan rädda dem hon älskar allra mest … men klarar hon av att kämpa sårad av lögner och svek?

– När jag bad en av de testläsande familjerna att kommentera den nya boken sa de, ”… sen sitter man där, helt uppslukad”. Det är precis vad jag vill uppnå med mina berättelser, säger Jenny Wuori. Handlingen måste vara spännande för att barnen skall fortsätta läsa.

Första boken ”Vildhästen Izza – den första berättelsen” kom ut 2019 och uppföljaren ”Vildhästen Izza och Nattens Skuggor” släpptes 2020. Böckerna har blivit stora favoriter både i skolan och hemma. Del ett är översatt till både engelska och tyska. Amerikanskan Ester Conceicao och svenskan Hedvig Häggman-Sund har gjort de fantastiska illustrationerna till böckerna.

För mer information, kontakta Jenny Wuori Izzawildhorse@gmail.com (070-538 48 09) Se även www.izzavildhast.se.

Stevali Bokförlag AB är ett allmänutgivande bokförlag inom skönlitteratur, fakta, historia, musik, hobbyböcker och barnböcker. Förlaget ger ut böcker i både fysiskt och digitalt format under tre namn: Stevali Fakta, Stevali Barn och Stevali Skön.

Stevali Försäljning & Marknad AB hjälper förlag med deras försäljningsarbete och är ett stöd i utgivningsfrågor som exempelvis
prissättning, titlar och format. Under årens lopp har vi jobbat med en stor bredd av olika genrer, författare och företag.