Stockholms trävaruhandelsförening inleder sponsringsprojekt. Bild: marigranula © 123RF.com

Stockholms Trävaruhandelsförening inleder sponsringsprojekt för ökad branschnytta

Stockholms Trävaruhandelsförening börjar med sponsring av projekt/satsningar som skapar branschnytta för en summa upp till 100 000kr per år. Föreningen har som mål att stötta projekt som exempelvis:

- skapar ökad attraktionskraft för branschen
- förenklar unga människors väg in i arbetslivet
- bidrar till ökat hållbarhetsfokus och minskat klimatavtryck

Föreningen, grundad 1899, har som syfte att på konkurrensneutral basis främja medlemsföretagens intressen gällande handel med trä- och byggvaror. Medlemsföretagen är företag inom byggmaterialhandeln med sitt säte och/eller filialer i Stockholmsregionen, ex. Beijer Byggmaterial, Optimera, XL-Bygg, Woody, K-Bygg, Bygma, Nordströms trä och Ahlsell.

-"Vi vill använda vår stolta förenings ekonomiska styrka och hjälpa till att skapa nytta för vår bransch" säger Johan Rosendahl, ordförande för föreningen. "Detaljhandeln med trä- och byggvaror är en fantastisk bransch på många sätt och vi vill hjälpa till att visa detta genom att ekonomiskt stödja goda exempel".