Giving Tuesday 2020

Idag drar vi igång uppvärmning inför Giving Tuesday som infaller om en vecka, tisdag den 1/12. Giving Tuesday startade som en reaktion mot konsumtionsdagar som Black Friday och Cyber Monday. Dagen uppmuntrar istället till givande och engagemang och är Idag en global folkrörelse som sätter engagemang i centrum och uppmärksammar allt positivt som görs i samhället.

I och med detta kommer vi under veckan att uppmärksamma några av personerna som på ett eller annat sätt är engagerade i vår organisation. Allt från föreläsande läkarstudenter till privata bidragsgivare och styrelsemedlemmar. Vi kommer att presentera en person per dag i våra sociala medier men du kan redan nu läsa mer om dem dem på vår hemsida:

Samtidigt som vi gör detta utlyser vi även en tävling för alla som vill vara med och stötta vårt arbete. Vinnaren får en digital föreläsning om ANT och psykisk ohälsa. Eftersom vi i år firar 10 år som organisation är vårt mål med tävlingen att nå 10.000 insamlade kronor.

Alla som skänker 200 kr eller mer kan delta i tävlingen och tävlingen pågår mellan 24/11-1/12. För att delta i tävlingen kan du antingen skänka pengar genom vår insamling på Betternow eller swisha ditt bidrag till 123 900 56 61.

Om du vill skänka via Betternow kan du göra det här:

När du skänker via Better Now måste du tillåta ”visa dina kontaktuppgifter” för att vi ska ha möjlighet att kontakta dig. Om du skänker via Swish (123 900 56 61) tar vi kontakt via mobilnumret du swishat ifrån.

Vinnaren dras 2/12.

Konceptet med Giving Tuesday är enkelt. Ge en gåva eller av din tid och uppmuntra andra att göra detsamma. Tillsammans kan vi alla göra världen lite bättre!

• Hälsoorganisationer

Insamlingsstiftelsen Choice är en ideell, icke vinstdrivande organisation som är politiskt och religiöst obunden. Tillsammans med läkar- och psykologstudenter arbetar stiftelsen med att förebygga psykisk ohälsa och alkohol-, narkotika- och tobaksbruk bland ungdomar och unga vuxna.

Stiftelsen Choice har rekryterat över 700 läkarstudenter och samarbetat med alla läkarprogram i Sverige. De senaste tio åren har över 35 000 skolelever fått undervisning om riskerna med narkotika, alkohol och tobak tack vare Stiftelsen Choice. Nu räknas stiftelsen till en av Europas främsta hälsoorganisationer och deras koncept nominerades så sent som i vintras till EU:s hälsopris.