Kvalitetsutmärkelsen Guldtrappan för skolhuvudmän i framkant med digital skolutveckling delas ut den 23 maj av näringsminister Mikael Damberg

Närings- och innovationsminister Mikael Damberg talar och delar ut kvalitetsutmärkelsen Guldtrappan 2017 – för digital innovation i skola – vid konferensen Framtidens lärande 2017, den 23-24 maj på Münchenbryggeriet i Stockholm

Kvalitetsutmärkelsen GULDTRAPPAN för skolhuvudmän i framkant när det gäller digital skolutveckling utdelas nu för tredje året vid konferensen Framtidens lärande 2017, den 23-24 maj på Münchenbryggeriet i Stockholm. Konferensen blir finalen på en spaningsresa över landet kring framgångsrik och innovativ digital skolutveckling med kvalitetsutmärkelsen Guldtrappan och dess partners.

Juryn har under ett halvår granskat och besökt nio nominerade skolhuvudmän i landet - från Lapplands gymnasieförbund i norr, till Helsingborg och Vellinge i syd, Öckerö och Härryda i väst och Västerås och Täby, Stockholm och Kunskapsskolan i ost. Vid konferensen presenterar vi resultaten - och utdelar årets utmärkelser, Guldtrappan 2017.

Partners i Guldtrappan är Skolverket, Specialpedagogiska skolmyndigheten, Vinnova, Skolchefsföreningen, Sveriges Skolledarförbund, Gleerups Utbildning AB, ItsLearning AB, Liber AB, Modellen/Infomentor, Natur & Kultur, Netsmart AB, samt initiativtagarna stiftelsen DIU och Sveriges Kommuner och Landsting.

Konferensen Framtidens lärande 2017 fokuserar digital innovation för likvärdig skola. Den är en konferens arrangerad tillsammans med partners sedan 2009, med syfta att formulera skolhuvudmäns framgångsrika och beprövade erfarenhet i dialog mellan praktiker, forskare, utvecklare och myndigheter.

Peter Becker
Koordinator Guldtrappan, ordförande stiftelsen Yngve Lindbergs Minne
tel: 070-710 4453

Programmet för Framtidens lärande
Om kvalitetsutmärkelsen Guldtrappan

Partners kring utmärkelsen Guldtrappan

Skolverket, Specialpedagogiska skolmyndigheten, Vinnova, Skolchefsföreningen, Sveriges Skolledarförbund, Gleerups Utbildning AB, ItsLearning AB, Liber AB, Modellen/Infomentor, Natur & Kultur, Netsmart AB, stiftelsen DIU och Sveriges Kommuner och Landsting.
Initiativtagare är stiftelsen DIU och Sveriges Kommuner och Landsting.