Inbjudan till utbildning om sociala medier och brott

Den oberoende stiftelsen Tryggare Sverige bjuder in till en utbildningsdag med fokus på hur sociala medier kan användas i arbetet för att förebygga brott och stödja brottsdrabbade.

Torsdagen den 25/10
Namn: En utbildning om hur sociala medier kan användas i arbetet för att förebygga brott och stödja brottsdrabbade
Tid: 13.00-16.30
Plats: Studiefrämjandets lokaler på Norrtullsgatan 12 N (T-Odenplan) i Stockholm
Innehåll: Internet, Facebook och bloggsidor utgör i dag en allt vanligare plats för brottsligt beteende. Samtidigt kan sociala medier användas för att förebygga brott och förbättra situationen för brottsdrabbade. Vid utbildningsdagen presenteras olika konkreta exempel på hur sociala medier kan användas i arbetet för att skapa trygghet. Deltagarna får även möjlighet att arbeta med några av de vanligaste förekommande sociala medierna.
Medverkande: IT-expert Per Axbom (Axbom innovation) och fil.dr. Magnus Lindgren Strandell (Tryggare Sverige).
Kostnad: 2 500 kronor (exkl. moms). I priset ingår föreläsningar, frukostmacka, kaffe/te, lunch och fika.

Sista anmälningsdag är den 12 oktober 2012. För närmare beskrivning (inklusive detaljerat program), referenser, bokning och ytterligare upplysningar kontakta Peter Strandell på telefon 08-29 20 00 eller via e-post info@tryggaresverige.org. Se även bifogat program!

Om Stiftelsen Tryggare Sverige
Tryggare Sverige är en partipolitiskt och religiöst obunden NGO (non governmental organization) som drivs i form av en icke-vinstdrivande stiftelse. Syftet är att bidra till att minska brottsligheten och säkerställa att alla som drabbas av brott får hjälp, stöd och skydd.