Effektivare trygghetsvandringar med ny teknik - inbjudan till förevisning

Effektivare trygghetsvandringar med ny teknik - inbjudan till förevisning

I november introducerade vi en ny IT-lösning för att effektivisera arbetet med trygghetsvandringar. Många har varit intresserade av den applikation som vi, tillsammans med bl.a. Göteborgs universitet, har tagit fram i syfte att underlätta utskick, logistik, dokumentation och uppföljningar av trygghetsvandringar.

På grund av det stora intresset bjuder vi nu in till en förevisning av trygghetsvandringsappen. Måndagen den 20 januari träffas vi på vårt kontor i Stockholm klockan 14.15 för en kort genomgång. Därefter genomför vi en trygghetsvandring i närområdet. Eftermiddagen avslutas med en genomgång på kontoret.

Har du inte möjlighet att vara med men ändå vill ha en förevisning av applikationen hör av dig till Thomas Ahlskog på telefon 08-29 20 00.

Hur fungerar trygghetsvandringsappen?
I samband med en trygghetsvandring laddar varje deltagare ned applikationen till sin telefon. Under trygghetsvandringen använder deltagarna applikationen för att skriva kommentarer och ladda upp foton. Materialet lagras i en databas och sammanställs till en rapport.

Applikationen ger också möjlighet att arbeta med trygghetsvandringar på ett nytt sätt. Det handlar om att boende m.fl. under en angiven tidsperiod kan gå en förbestämd rutt och genomföra trygghetsvandringen när det passar dem själva. Sammantaget innebär detta att fler ges möjlighet att bidra till att öka tryggheten i sitt bostadsområde.

Kommentarer och foton från deltagarna skickas in via applikationen och sammanställs till en rapport. I rapporten klargörs vem som är ansvarig för vad och när åtgärderna beräknas vara klara. Ansvarig för respektive åtgärd kan sedan själv gå in i applikationen och rapportera när arbetet är slutfört. På motsvarande sätt kan de som deltagit i trygghetsvandringen logga in och bevaka att trasiga lampor byts ut, buskage åtgärdas, klotter saneras etc.

Vår förhoppning är att applikationen ska bidra till att förbättra och förenkla genomförandet av trygghetsvandringar.

Introduktionserbjudande
Applikationen släpps på App Store och Google Play inom kort, men redan nu är det möjligt att teckna en licens för 2014. Teckna en licens före 31 januari så får du 20 % rabatt.

Samarbetspartners
Applikationen har tagits fram av Stiftelsen Tryggare Sverige i samarbete med Gårdstensbostäder AB, Bostads AB Poseidon, Göteborgs Stads Bostads Aktiebolag, Förvaltnings AB GöteborgsLokaler och Göteborgs universitet.

Kontakta oss för mer information
För mer information kontakta oss på 08-29 20 00 eller via info@tryggaresverige.org.