STILL är med i kampen om IFOY Awards

STILL är med i kampen om IFOY Awards

STILL är i år finalist i den åtråvärda tävlingen IFOY Awards. I kategorin "Mobile Robot" har IFOY-juryn nominerat den automatiserade höglyftande palltrucken EXV iGo. Den internationella juryn kommer utse vinnarna i april.

Den internationella intralogistikleverantören STILL deltar i tävlingen med EXV iGo, en automatiserad höglyftande palltruck med innovativ och modulär design. EXV iGo möjliggör skalbarhet och tillhandahåller okomplicerad och pålitlig service som den första serietillverkade automatiserade trucken. Den svarar intelligent på den ökande efterfrågan på kostnadseffektiva, skräddarsydda och skalbara automationslösningar, vilket sätter nya standarder inom både produktionsförsörjning och lagring.

- Vi är väldigt glada över att återigen vara nominerade till det prestigefyllda IFOY-priset. Automatisering är ett högaktuellt ämne, och
det är inom detta område vi strävar efter att vara ledande, säger Reke Salievski, vd för STILL Sverige AB.

Om IFOY Award

IFOY Award delas årligen ut som erkännande för framstående prestationer inom intralogistik. Vinnarna väljs av en internationell jury bestående av framstående branschjournalister som representerar ledande logistikmedier. Vinnarna tillkännages den 14 juni i den österrikiska staden Baden.

Kategorier

STILL, som ingår i KION Group, är en global aktör inom tillverkning av truckar och intralogistiska lösningar, ursprungligen från Tyskland.

Med mer än 100 års erfarenhet möjliggör de den intelligenta hanteringen av lagerteknik, inklusive programvara, automation, service och skräddarsydda såväl nya som begagnade truckar.

STILL är en internationell spelare med en närvaro på hela 246 platser över hela världen, spridda i 48 länder.

I Sverige finns en stark nationell närvaro med en dedikerad organisation bestående av cirka 150 medarbetare.

Reke Salievski

Presskontakt VD (ej försäljning, enbart pressfrågor) +46 (0) 706 24 01 03

Making intralogistics smart. Together.

STILL erbjuder skräddasydda intralogistiska lösningar och levererar högkvalitativa truckar som stäcker sig världen över.
Verksamheten möjliggör den intelligenta hanteringen av lagerteknik, inklusive innovativ programvara, automation, toppklassig service och kundanpassade såväl nya som begagnade truckar.

STILL är en internationell aktör med en närvaro på hela 246 platser i 48 länder.
STILL Sverige har en nationell täckning med en personalstyrka på cirka 170 medarbetare.

STILL Sverige
Stenåldersgatan 13