Ny webbshop – Stjärnägg satsar på Äggprylar

Ny webbshop – Stjärnägg satsar på Äggprylar

Att ägg är ett gott och nyttigt livsmedel är de allra flesta redan överens om. Nu vill Stjärnägg göra själva hanteringen av råvaran roligare också. Genom att lansera en webbshop med intressanta äggprylar på sin hemsida hoppas företaget att fler ska finna glädje och inspiration i såväl tillagningen som konsumtionen av ägg.

– Som Sveriges ledande äggleverantör känns det naturligt att vi också ska erbjuda olika kringprodukter som förhöjer hela upplevelsen runt ägg. Nu kan våra konsumenter snabbt och enkelt beställa hem marknadens snyggaste och roligaste äggkomplement online, säger Jörgen Ottebäck, försäljningsansvarig på Stjärnägg.

Webbshopen Äggprylar erbjuder alltifrån äggklockor och äggkoppar till många andra smarta och roliga äggtillbehör, såsom specialanpassade stekspadar och stekpannor. En riktig höjdare är MelodiÄgget. Det är en spexig äggklocka i olika stilar som genom inbyggda värmesensorer känner av exakt på sekunden när äggen är färdigkokta. Beroende på vilken konsistens som önskas spelar MelodiÄgget olika melodier som matchar deras unika design.

Lanseringen av Äggprylar sker den 4 april 2017. I samband med introduktionen kör Stjärnägg en kampanj med rabattkoder i sina äggkartonger. Den nya webbshopen hittar du på stjarnagg.se/aggprylar

Stjärnägg bildades år 2002 under devisen - “Lokala äggleverantörer i samverkan”. Stjärnägg ägs av de fyra äggpackeriföretagen KG:s Ägg, Thuressons Hönseri, Täljestad Ägg samt Västkustägg. Äggen kommer från svenska producenter med en spridning över hela landet. Från totalt åtta anläggningar levererar vi våra ägg och äggprodukter till kunder inom svensk dagligvaruhandel, servicehandel och grossister inom restaurang & storhushåll.

www.stjarnagg.se

Presskontakt Sales & Marketing manager 013239095