Konfarelease 22 maj kl 19 i Gustaf Vasa kyrka

Tycker du om pannkakor?

De flesta gör det. Men hur vet man om man tycker om pannkakor? Jo, för att man har provat . Då vet man att de är goda. Så är det också med konfirmationen.

Nu har du chansen att få svar på alla dina frågor om konfirmation och du har möjlighet att prova på vad det innebär att vara konfirmand. Vi erbjuder många olika konfirmandalternativ där du kan välja det som passar dig.

Konfarelease
22 maj kl 19-20.30 i Gustaf Vasa kyrka, Karlbergsvägen 5, Stockholm.

Under Konfareleasen avslöjar vi årets alternativ och det är även då vi öppnar vår anmälan på www.konfanorrmalm.se. Ta gärna med dig andra som är nyfikna och intresserade. Föräldrar är också välkomna.

Konfirmation

Konfirmation handlar om tro, hopp och kärlek. Precis som livet. Vad är viktigt i ditt liv? Vad är kärlek och vänskap, gott och ont? Vilket ansvar har vi för världen och varandra? Vad är en tro och vad kan den spela för roll. Vad är Gud egentligen? Flera miljarder har valt att tro på Jesus från Nasaret. Varför då?

Vad säger våra konfirmander?

"Det roligaste och mest intressanta jag har varit med om!"

"Fett kul! Jag fick så många nya kompisar!"

"Att lära sig om Gud och Jesus är en sak, men jag lärde mig absolut mest om mig själv."