Hemma hos Del 1: Luzette hemma hos Zandra

Luzette är ett modernt brasserie på Centralstationen i Stockholm som inspirerats av klassiska restauranger som Le Train Bleu på Gare du Lyon i Paris och Oyster Bar på Grand Central Station i New York. I likhet med dessa restauranger har Luzette skapat en internationell miljö som ger tillfälle till avkoppling och en känsla av lyx. Menyn innehåller såväl franska klassiker som nytolkningar av det svenska köket.

Hos den kräsna hemmakocken börjar kvällen precis som den börjar i restaurangköket: gasspisen tänds. Så vad är skillnaden? Under tre vårkvällar - ingen alls. Då låter vi tre kända Stockholmskrogar öppna filial i tre hem. Och du är välkommen att boka bord.