Stockholm Gas gör nyckelrekrytering inom analys och affärsstrategi

Stockholm Gas gör nyckelrekrytering inom analys och affärsstrategi

Stockholm Gas rekryterar Anna-Lena Marquardt till den nyinrättade tjänsten som analys- och affärsstrategiansvarig.

Rekryteringen är ett led i att utveckla Stockholm Gas i den snabba förändringstakt som drivs av ökad efterfrågan på biogas som lösning för att utveckla fastigheter, industrier, restauranger och hushåll.

Anna-Lena Marquardt kommer närmast från en roll som Group Strategic Intelligence Manager på Vattenfall AB och har många års erfarenhet av insiktsdriven affärsutveckling såväl från Vattenfall som egen konsultverksamhet.

- Stockholm Gas har en imponerande utveckling inom ett område där energilösningar möter många människors behov mitt i den hållbara omställningen. Jag kan inte tänka mig ett en roligare uppgift säger Anna-Lena Marquardt

I och med rekryteringen av Anna-Lena Marquardt vässar Stockholm Gas sin organisation och stärker sin kapacitet för att öka tillväxten ytterligare.

- Anna-Lena tillför nyckelkompetens för att utveckla såväl vårt erbjudande som vår marknad. Vi har sedan flera år flyttat fram positionerna och gjort gas till en produkt för moderna människor och företag. Nu ta vi nästa steg för att öka attraktionen och värdet i vårt erbjudande och ser framför oss att i ännu snabbare takt driva och utveckla marknaden mot hållbara lösningar säger Renée Josefsson, vd Stockholm Gas AB.

Stockholm Gas levererar naturgas, biogas och stadsgas till ca 55 000 privathushåll, 850 restauranger, transportsektorn och ett antal industrier i Stockholm, Solna och Sundbyberg. Genom långsiktighet, transparens och kundfokus vill vi vara stockholmarnas självklara val – och en av Sveriges ledande gasleverantörer. Vi gör det med fötterna i traditionen, hjärtat i kundens behov och blicken mot en hållbar framtid där biogasen dominerar.