Sälenfjällen bjöd på perfekt löparväder och magiska vyer under premiären av Tjejmilen Sälen by Kari Traa.

Premiären av Tjejmilen i Sälen blev en succé!

I lördags gick det allra första Tjejmilen Sälen by Kari Traa. Cirka 1200 tjejer var anmälda, solen sken och fjället visade sig från sig bästa sida. Nu satsar arrangörerna på att dubbla antalet deltagare till nästa år.

– Vi är så nöjda med årets lopp. Och det verkar som att deltagarna är detsamma. Vi har fått väldigt många positiva kommentarer och jag känner mig rätt säker på att vi kommer att få in väldigt många anmälningar till nästa års lopp. Nu får vi nog snarare fundera över var vi ska sätta taket, så att alla får en bra upplevelse längs banan, säger Lotta Lindblom, evenemangschef på Marathongruppen.

Redan nu har anmälan till Tjejmilen Sälen öppnat med ett Early Bird-pris för dem som tycker om att vara ute i god tid. På tisdag 28 juni stänger anmälan och öppnar återigen den 1 september. Även nästa år lockar Tjejmilen Sälen med en hel njutarhelg, löpning, boende, god mat, SPA och självklart både after run och ett avslutande party.

– Vilken helg det blev! Det kändes otroligt kul och peppande att följa alla deltagare under hela helgen. Jag hoppas och tror att vi lyckades bidra till mycket rörelseglädje och en minnesvärd fjällupplevelse för många då Sälen visade sig från sin bästa sida. Extra glädjande att så många förutom deltagandet på själva loppet också valde att bo på SkiStar Lodge Lindvallen och passade på att njuta av både spa, bad och alla after run-aktiviteter under helgen. Ett tips är att anmäla sig redan nu till Tjejmilen Sälen 2023, säger Fredrik Rydén, Koncept- och Eventchef på SkiStar.

Till resultatlistan
Läs mer om Tjejmilen Sälen by Kari Traa

Har du frågor kontakta:

Lotta Lindblom, evenemangschef på Marathongruppen, lotta.lindblom@marathongruppen,se, 070-497 14 63.

Petra Hallebrant, PR- och kommunikationschef SkiStar AB, press@skistar.com, 0729-637 332.

Om Marathongruppen:

Marathongruppen är en ideell organisation bildad av friidrottsklubbarna Hässelby SK och Spårvägens FK. Klubbarna arrangerade Stockholm Marathon för första gången 1979 och sedan dess har verksamheten vuxit kraftigt. Tillsammans med ASICS Stockholm Marathon är Tjejmilen, Vårruset, Stafesten för UNICEF, Stockholm Halvmarathon och Tjurruset de evenemang som lockar flest deltagare. 200 000 löpare deltar årligen i klubbarnas evenemang. Marathongruppens uppgift är att arrangera dessa tävlingar. Hela det ekonomiska överskottet evenemangen gör går tillbaka till idrotten.

Om SkiStar:

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.

Marathongruppen är en ideell organisation bildad av friidrottsklubbarna Hässelby SK och Spårvägens FK. Klubbarna arrangerade Stockholm Marathon för första gången 1979 och sedan dess har verksamheten vuxit kraftigt. Tillsammans med adidas Stockholm Marathon är Tjejmilen, Vårruset, Stafesten för UNICEF, Ramboll Stockholm Halvmarathon och Tjurruset de evenemang som lockar flest deltagare. 200 000 löpare deltar årligen i klubbarnas evenemang. Marathongruppens uppgift är att arrangera dessa tävlingar. Hela det ekonomiska överskottet evenemangen gör går tillbaka till idrotten.