Mikaela Larsson tog tredje raka SM-guldet

Mikaela Larsson tog tredje raka SM-guldet

Vid dagens ASICS Stockholm Marathon tog Spårvägens Mikaela Larsson sitt tredje raka SM-guld på distansen, när hon sprang in som totaltrea på tiden 2:36:32. Det är nästan fyra minuter snabbare än när Mikaela vann loppet i fjol, och tiden gör henne till den sjunde snabbaste svenskan i Stockholm genom tiderna.

Vann loppet gjorde etiopiskan Aberash Fayesa på tiden 2:33:38, 26 sekunder före japanskan Haruka Yamaguchi som passerade mållinjen på 2:34:04.

Här hittar du resultatlistan

Marathongruppen är en ideell organisation bildad av friidrottsklubbarna Hässelby SK och Spårvägens FK. Klubbarna arrangerade Stockholm Marathon för första gången 1979 och sedan dess har verksamheten vuxit kraftigt. Tillsammans med ASICS Stockholm Marathon är Tjejmilen, Vårruset, Stafesten för UNICEF, Stockholm Halvmarathon och Tjurruset de evenemang som lockar flest deltagare. Över 250 000 löpare deltar årligen i klubbarnas evenemang. Marathongruppens uppgift är att arrangera dessa tävlingar. Hela det ekonomiska överskottet evenemangen gör går tillbaka till idrotten.