Fashion Week S/S 2016 på Stockholm Modecenter

Den 10-15 augusti är det dags för Fashion Week S/S 2016 på Stockholm Modecenter. Hit kommer inköpare från hela Sverige och gör inköp bland drygt 450 varumärken hos permanenta och gästande utställare. Veckan bjuder på inspirerande och kostnadsfria seminarier och mingel. Nytt för i år är vår After Work där vi visar vår digitala modevisning tillsammans med livemusik, drinkar från Cointreau och mingel på vår uteservering.

Tisdag - Torsdag 11-13 augusti: Fashion Week After Work kl 16.00-20.00
Välkommen att njuta av sensommaren på vår uteservering. Se vår digitala modevisning, mingla med branschen med somriga drinkar från Cointreau och livemusik av Ludvig Turner. På plats får du även träffa Lifestyle Magasin, FÄRG Collection, Njuta Spa och Sofia Rydemalm Choklad.

Tisdag 11 augusti: Seminarium - Affärsutvecklingsakuten kl 10.00 och kl 15.00
Helene Broman och Lilian Klasson berättar om affärsplanens betydelse för att få fart på affärerna. Få råd och tips om hur man gör en enkel men kraftfull affärsplan och om aktiviteter som kan öka företagets försäljning och vinst.

Torsdag 13 augusti: Seminarium - Hitta din stil med Hedvig Andér kl 15.00
Hedvig är sedan många år ett välkänt ansikte i "Gör Om Mig" på TV, där hon stylat 100-tals kvinnor. Hennes övertygelse är att kläder är ett språk. Lyssna till när hon berättar om sin nya bok där hon delar med sig av sina erfarenheter om hur alla kan klä sig vackert oavsett ålder eller storlek.

Hitta mer information om veckans aktiviteter och utställare på: www.modecenter.se

Stockholm Modecenter
Gustaf de Lavals torg 8