StockholmMediaAward 2009: Juryn för Årets Kampanj och Årets Annonsör utsedd

2009 års jury för StockholmMediaAward, kategorierna Årets Kampanj och Årets Annonsör, är utsedd. Juryordförande för andra året i rad är Katarina Jerndahl på Electrolux. Prisutdelningen kommer att ske i samband med StockholmMediaWeek den 6 och 7 maj 2009 på Rival i Stockholm.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang som äger rum den 6 och 7 maj på Rival i Stockholm. StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward firar i år femårsjubileum och arrangeras av Sveriges Mediebyråer.

- Vi i juryn ser verkligen fram emot att gå igenom årets tävlingsbidrag. Arbetet med att utse Årets Kampanj och Årets Annonsör i StockholmMediaAward är både privilegierande och lärorikt, eftersom vi får möjlighet att ta del av så många skickliga och innovativa kampanj- och medielösningar, säger juryordföranden Katarina Jerndahl.

2009 års jury i kategorierna Årets Kampanj och Årets Annonsör är:

Katarina Jerndahl, Electrolux - juryordförande

Peter Callius, SIFO Research International Sweden AB
Kristina Carlsson, Mediaedge:cia
Magdalena Gerger, Arla Foods
Urban Hilding, Initiative Universal Media
Staffan Slörner, Försvarsmakten
Petra Stenqvist, LBi Starring
Hans Sydow, Saatchi & Saatchi
Johnnie Åkerström, Bizkit

StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå, Årets Säljorganisation och Årets Branschpersonlighet. Jurygrupperna för övriga kategorier tillkännages inom kort. Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

Marina Karlsson, projektledare för StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer
070-365 81 89, marina.karlsson@sverigesmediebyraer.se

Katarina Jerndahl, huvudjuryordförande i StockholmMediaAward samt europeisk marknadsdirektör för Electrolux Floor Care and Small Appliances 076-7752201, katarina.jerndahl@electrolux.se