Stockholms filmfestival presenterar Sommarbio 2020 i nytt koncept – Secret Location Screenings!

Stockholms internationella filmfestival fortsätter att leverera en stark kombo av kvalitetsfilmvisningar och häftiga upplevelser. I augusti 2020 presenteras årets Sommarbio i ett helt nytt koncept, Secret Location Screenings, med 3 exklusiva visningar på högst okonventionella, och tills vidare hemliga, platser runt om i Stockholm.

Respektive filmvisning anordnas vid ett tillfälle, och då de endast öppnar för max 50 gäster är det först till kvarn som gäller. Ledtrådar och information om både platserna och filmerna kommer att spridas löpande i festivalens sociala medier. Festivalpåsar delas ut till alla gäster som dyker upp, och lyckas man med bedriften att besöka samtliga visningar delas en extra bonus ut.

– Pandemin har slagit hårt mot många filmälskare som inte kunnat gå på några visningar. Vi vill naturligtvis att de fortsatt ska kunna njuta av kvalitetsfilm också under sommaren – Secret Location Screenings är vårt sätt att maxa Sommarbio-upplevelsen på ett roligt, spännande och säkert sätt, säger Git Scheynius, Festivalchef