Pressinbjudan Screening Europe i Stockholm

Stockholm Science City deltar i mässan Screening Europe den 19-20 februari. Mässan hålls årligen och det är i år femte året som forskare med inriktning på läkemedelsutveckling i tidigt skede samlas för att utbyta kunskap. Stockholm Science City erbjuder möjligheten att testa verktyget Tools of Science i mässmonter #32. Fakta Tools of Science: Tools of Science hjälper företag att effektivisera sin forskning och utveckling genom att erbjuda en "one-stop-shop" med resurser och teknologier från de tre universiteten i Stockholm - Karolinska Institutet, Kungliga Tekniska högskolan och Stockholms universitet samt Karolinska Universitetssjukhuset. Datum: 19-20 februari, 2008 Tid: kl 10.30-18.15 tisdag, 9.00-14.30 onsdag. Plats: Stockholm International Fairs, Älvsjö Bås: # 32 För mer information om Tools of Science: www.toolsofscience.se För mer information om mässan: http://www.selectbiosciences.com/conferences/SE2008/ Kontakt: Charlotte Törsleff, +46 708 383238

• Medicinsk forskning