Stockholm Science Citys ordförande utnämns till hedersdoktor vid KTH

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2019 21:50 CET

Cecilia Schelin Seidegård. Fotograf: Lena Hultberg

Cecilia Schelin Seidegård, styrelseordförande i Stiftelsen Stockholm Science City, har utnämnts till hedersdoktor vid KTH. Utnämning till hedersdoktor görs för att hedra en person som gjort betydelsefulla insatser samt främjats KTH:s utveckling.

Dr. Cecilia Schelin Seidegård är före detta styrelseordförande för KTH och vikarierande landshövding i Kalmar län. I motiveringen till utnämningen framgår att hon ”under hela sitt yrkesliv har […] haft ett stort engagemang för universitets- och högskolevärlden. Detta i kombination med hennes stora insatser för två viktiga framtidsfrågor, jämställdhet och hållbarhet, har lett till att hon har gjort ett mycket stort positivt avtryck i högskolevärlden och i synnerhet på KTH.”

- Det är naturligtvis oerhört hedrande att utnämnas till hedersdoktor vid KTH. Jag brinner för utbildningsfrågor och framförallt då utveckling av högre utbildning, säger Cecilia Schelin Seidegård.

Även Tamer Başar, professor vid University of Illinois och Richard Florida, professor vid University of Toronto utnämns i år till hedersdoktorer vid KTH.

Hedersdoktorer vid KTH genom åren >>
Vem blir hedersdoktor? >>

Kontakt
För mer information, kontakta gärna Ylva Williams, vd Stiftelsen Stockholm Science City
ylva.williams@ssci.se 070-222 78 34

Stockholm Science City är en expertorganisation som underlättar kunskapsutbyten och stärker tillväxt inom hälsa.

Kommentarer (0)

Kommentera