Fitnessfestivalen växer vidare som plattform och format

Fitnessfestivalen växer vidare som plattform och format

Förra året var det premiär för Fitnessfestivalen på Stockholmsmässan som tillsammans med kompismässorna Allt för Hälsan och Acadermia bildar Fit for Life WKND. Fitnessfestivalen startade som en liten mässa 2004 i Göteborg. Expansionen har varit snabb och idag är det norra Europas största tränings- och inspirationsmässa som samlar all kunskap och alla nyheter under ett och samma tak under en helg. 25-27 november fylls 50 000 kvadratmeter på Stockholmsmässan med massor av träningsprofiler, tävlingar och en jättelik hinderbana för barn.

Besökaren kommer att kunna ta del av 300 utställare, se massor av inslag på elva scener, känna pulsen och tävlingsnerverna i 13 olika tävlingar samt inspireras i av drygt 100 föreläsningar.

Många kända ansikten på de olika scenerna
Profiler som hockeyexperten Niklas Wikegård, internationella fotbollsdomaren Jonas Eriksson, bloggaren- och programledaren Kalle Zackari Wahlström, ” The Legend” Börje Salming samt SM-vinnaren i Bodyfitness Ida Bergfoth är bara några som kommer att finnas på plats på scenerna. Hela scenprogramet hittar du här.

Passa på att utvecklas inom tränaryrket
I år byter PT-dagarna namn till Tränardagarna. Det är en viktig mötesplats för alla som jobbar inom tränaryrket och har u breddats till tre högaktuella teman; Prestation, Funktion och Medicinsk träning. Tränardagarna är en av flera aktiviteter på Fitnessfestivalen. Alla event hittar du här.

Prestigefyllda tävlingar alla mässdagar
Blod, svett, tårar och uppoffringar. Alla de ingredienserna har de tävlande i Fitnessfestivalens olika tävlingar fått genomlida för att kunna prestera på högsta nivå. En av de stora höjdpunkterna under helgen är fysiktävlingen Luciapokalen som arrangeras i Victoriahallen. Det är sex olika tävlingsklasser med bland annat Bodyfitness, Men’s Physique och Classic Bodybuilding. Under helgen avgörs även SM i Chins och Bar dips, samt spänsttävlingen Extreme Boxjump Challenge. Alla tävlingar och tider hittar du här.

– Fitnessfestivalen och Fit for Life WKND är kortfattat ett nyttigt smörgåsbord, som ska inspirera dig till att börja, eller fortsätta att träna och leva sundare, menar arrangören Ove Rytter.

För mer information besök www.fitnessfestivalen.se eller kontakta:
Ove Rytter, projektchef, ove@strongevents.se, 070-832 12 12
Catarina Oscarsson, pressansvarig, catarina.oscarsson@stockholmsmassan.se, 08-749 43 66