​Formex nominerat till Signumpriset för bästa varumärkesvård

​Formex nominerat till Signumpriset för bästa varumärkesvård

Design- och inredningsmässan Formex, en av Stockholmsmässans största mässor och den ledande i Norden i sin bransch, har blivit nominerad till Signumpriset 2016. Priset delas ut till företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke.

Under de 21 år som Signumpriset delats ut har en stor mängd varumärkesarbete hårdgranskats av juryn, och 21 nordiska företag har valts ut som vinnare för utmärkt varumärkesvård. Dessa tidigare vinnare är: Lantmännen, Icehotel, Hästens, Gröna Lund, Indiska, Findus, Fjällräven, Marimekko, Löfbergs Lila, ICA, Tetra Pak, Svenska Dagbladet, Absolut, Atlas Copco, Flygt, Carlsberg, Bang & Olufsen, Statoil, AGA, Ramlösa och Volvo.

Till 2016 års pris är sju företag nominerade, varav ett är danskt och övriga svenska. De nominerade företagen verkar inom olika branscher, men gemensamt för dem är att de arbetar strategiskt och långsiktigt med sina respektive varumärken. De nominerade för årets varumärkespris är Formex, Netto, Melodifestivalen, Malmö FF, Middagsfrid, Svenskt Tenn och Yasuragi.

– Vi är smickrade och stolta över att bli nominerade till det här prestigefulla priset. Det är en utmaning att hålla ett varumärke aktuellt under så många år, i en bransch där trenderna är snabba och ändras varje säsong. Vi känner att Formex har utvecklats och har i dag en stark igenkänning och ett uttryck och format som lever och kan följa med oss i framtiden, säger Christina Olsson på Stockholmsmässan som är projektchef för Formex.

Formex är en fackmässa som hålls två gånger per år. Nästa gång, som blir den 105:e i ordningen, är den 20 – 23 januari 2016.

Signumpriset är instiftat av Groth & Co. 2016 års vinnare utses på Varumärkesdagen den 21 januari 2016.

För mer information besök www.formex.se och www.varumarkesdagen.se eller kontakta:

Christina Olsson, projektchef Formex, christina.olsson@stockholmsmassan.se,  070 – 789 44 28

Helena Nilsson, marknads- och kommunikationschef Stockholmsmässan, helena.nilsson@stockholmsmassan.se, 070 – 789 44 19