MC Mässan 2020

MC Mässan tar återigen plats på Stockholmsmässan

Moped- och motorcykelbranschen sparkar igång den spännande säsongen 2022 med att ”komma hem” till Älvsjö och Stockholmsmässan. MC Mässan kommer under tre dagar från den 28 till 30 januari att fylla hallarna med de senaste nyheterna från branschen. Biljetterna släpps i oktober.

Det är en genuin tradition att den sista helgen i januari samla landets hojentusiaster på MC Mässan och såväl MC-branschen som Stockholmsmässan hoppas att MC-säsongen 2022 får en riktig bra start med en mässa där årets nyheter av mopeder, motorcyklar och tillbehör visas upp för allmänhet och kunder. När mässan genomförs kommer det ha gått två år sedan sist eftersom 2021 var ett år utan mässa på grund av Covid-19 pandemin. 2020 lockade MC Mässan närmare 38 000 besökare och med det fortsatt stora intresset för tvåhjulingar kommer det att vara ett stort antal utställare och besökare i januari.

-Med beredskap för att skapa ett säkert arrangemang i enlighet med regler och bestämmelser är vi nu förväntansfulla att nu få börja planeringen av MC Mässan sista helgen i januari 2022, säger Niklas Kristoffersson, vd hos arrangerande Moped- och Motorcykelbranschens Riksförbund och fortsätter.

-Lika svårt som det var att behöva ställa in 2021 är vi nu lika glada att få hälsa landets motorcykelentusiaster välkomna till den traditionella MC Mässan den 28, 29 och 30 januari 2022 tillsammans med Stockholmsmässan, avslutar Niklas Kristoffersson.

Stockholmsmässan som nu steg för steg öppnar upp för höstens mässor och förbereder sig på ökat intresse för eventbesök är mycket stolta och förväntansfulla inför MC Mässan 2022.

-Sällan har vi varit så engagerade i ett publikevent som vi är inför MC Mässan. Främst för att vi får hälsa motorcykelentusiasterna och branschen välkomna tillbaka till oss, men också för att vi nu får vara delaktiga i att utveckla ett av Sveriges mest populära event, säger Isabelle Lechtman, Affärsområdeschef på Stockholmsmässan.

För mer information besök www.mcmassan.se

Presskontakt:
Niklas Kristoffersson, vd Moped- och mc-branschen, Niklas.kristoffersson@mcrf.se eller 0722 45 73 20
Catarina Oscarsson, pressansvarig, Stockholmsmässan, catarina.oscarsson@stockholmsmassan.se eller 070-789 43 66

Stockholmsmässan är Nordens största mötesplats med ett 70-tal branschledande mässor, hundratals nationella och internationella kongresser, konferenser och events per år. Mäss- och kongressanläggning är certifierade enligt ISO 20121 – hållbarhet vid evenemang och är den till ytan största med sina 70 000 kvm utställningsyta.