Mycket att göra på Allt för Hälsan

Mycket att göra på Allt för Hälsan

Allt för Hälsan är en av de mässor där man som besökare verkligen har chansen att själv vara aktiv. Självklart kan man gå runt för att bara titta, lyssna och shoppa, men det finns också goda möjligheter att ta med sig träningskläderna och bli svettig och glad. Chiball, zumba och salsaformen rueda till exempel, eller varför inte testa ett utomhusgym inomhus? Monkey bars, ringar, dips- och chinsstänger är perfekta vid funktionell träning som crossfit eller ”street workout”, en populär träningsform i USA som hämtar influenser från gymnastik och parkour.

Besökarna får också möjlighet att testa konceptet World of Shape under ett exklusivt prova-på-pass med grundaren Jarkko Kortelainen. Jarkko är personlig tränare och hans kost- och träningsråd har hjälpt 23 000 svenskar att sammanlagt gå ner 96 ton och minska midjemåtten med drygt 2 kilometer.

Ett stort område på årets mässa är yoga, och där finns prova-på-klasser både för vana utövare och för nybörjare. Under Yoga för dig-konventet kan man till exempel prova på ashtanga-, yin- och acroyoga.

Men självklart finns det aktiviteter även för den som hellre går på mässa i kavaj eller jeans och tröja. 200 seminarier blir en lista minst lika lång som aktivitetslistan, med titlar som Karolinska Institutets Fettskola, Genvägar till ett sockerfritt liv (Fredrik Paulun), Inre ledarskap & hälsosamma relationer Kerstin Bergenfjord) och Strategi & hälsa – öka lönsamheten med hälsosam personal (Karin Dellback). På Boktorget presenteras årets boknyheter, till exempel Ulrika Davidsson med boken ”Kokboken om 5:2”, Kristin Kaspersen med boken ”Stark i kropp och själ” och D-flex (David Seisays) & Anna Sandström med boken ”Träna med D-flex, stjärnornas PT”.

Allt för Hälsan hålls på Stockholmsmässan i Älvsjö den 7-10 november. Samtidigt går matmässan Mitt kök (7-10 nov) och skidmässan Winter Show (9-10 nov). Mer information finns på respektive mässas webbplats och www.stockholmsmassan.se, eller kontakta:

Erik Rådström, projektchef Allt för Hälsan, erik.radstrom@stockholmsmassan.se, 070 – 789 44 10
Mathias Fock, presskoordinator, mathias.fock@stockholmsmassan.se, 070 – 789 43 36

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 7 000 journalister från hela världen.